Veelgestelde vragen

Wie schildert de flat bij aanvang van de huur ?

De klusjesman van het Molenhof zorgt er voor dat uw flat bij aanvang van de huur klaar is om onmiddellijk te schilderen.  U moet dus zelf, bij aanvang van de huur de flat schilderen. U kan hiervoor familie, kennissen of professionelen aanstellen. De kleur mag dan ook zelf gekozen worden.    

Wat moet ik meebrengen ?

Wanneer u in een serviceflat komt wonen, moet u alles meebrengen. Een serviceflat is een onbemeubeld appartement. De meubels worden zelf meegebracht, waardoor u zich hier sneller thuis voelt. Waardevolle dingen zoals een vaas, foto, een kussen, een schilderij, … dingen die u niet kan loslaten en die een blijvende herinnering in zich dragen, vinden zeker een plaats. U kan er iets moois van maken. De flat mag volledig ingericht worden zoals u het wenst. Het leggen van tapijten wordt afgeraden, omwille van het gevaar op valpartijen. De glasgordijnen en overgordijnen zijn aanwezig.

Waarin verschilt het Molenhof met andere serviceresidenties ?

We besteden veel aandacht aan het invullen van een zinvolle vrijetijdsbesteding voor onze bewoners omdat we ervan overtuigd zijn dat dit hun ‘algemeen welbevinden’ ten goede komt.   Bewoners blijven volledig vrij in hun keuze om deel te nemen aan het ontspanningsaanbod.

De aanwezigheid van een conciërge is eveneens een meerwaarde.

Welke diensten worden er aangeboden?

  • 24u/24u permanentie (geen medische of gespecialiseerde permanentie)
  • boodschappendienst (contacten met bakker – melkboer – brouwer – pedicure – kapster – droogkuis …)
  • in het bereik brengen van:
    • (warme of koude) maaltijden
    • thuisverpleging
    • gezins –en bejaardenhulp
    • centra voor kortverblijf of dagopvang
    • poetshulp
    • para-medische tussenkomsten
  • dagelijkse apotheekdienst bij Vivantia Leuven
  • bestellingen hulpmiddelen bij thuiszorgwinkel Vivantia Leuven
  • garantie crisis- en overbruggingszorg
  • aanbieden activiteiten:  
    •  ontspanning
    • liturgie
    • informatie
    • sociaal
    • cultuur
  • aanbieden gemeenschappelijke ruimten:
    • recreatiezaal met keuken, bar, terras
    • vergaderzaal & kapel
    • gemeenschappelijke badkamer
    • zithoek op elke verdieping
    • hometrainers op 3e verdieping
    • wasserette  (was- en droogautomaten)
    • bibliotheek
    • ontspanningstuin met petanquebaan, pergola, zitbanken, wandelwegen, speeltuigjes voor kinderen (bezoek)
    • containerberging voor afval
    • carport & fietsenstalling
  • onderhoud gemeenschappelijke ruimten ruimten en glaswerk door poetshulp, permanentiemedewerkers, klusjesman en externe schoonmaakfirma.
  • schoonmaak vensters flat : voor bewoners wordt het niet bereikbaar gedeelte door een externe firma schoongemaakt 
  • reiniging gordijnen : eigen personeel zorgt voor het afhalen, het reinigen en het terug ophangen
  • de brandverzekering van de inboedel van de assistentiewoning
  • familiale verzekering van de bewoner
  • abonnementsgeld Belgacom
  • aanbieden draagbaar personenalarmsysteem
  • telefonische contactronde (’s morgens)
  • voetverzorging door stagiairs dagonderwijs Syntra
  • secretariaat: verkoop wasjetons en postzegels, maken van fotocopies, broodbestellingen bakker, apotheekbestellingen,…
  • aanwezigheid van klusjesman, animatrice en permanentiemedewerker
  • aanwezigheid woonassistent

Is er een restaurant aanwezig ?

Er is geen restaurant aanwezig in de residentie.  De bewoners beschikken over kookfaciliteiten in hun eigen keuken. In principe staan zij immers zelf in voor de maaltijden.   De v.z.w. kan eventueel bemiddelen om maaltijden te ontvangen van traiteurs (O.C.M.W. of privé-leveranciers).  In het nabije dienstencentrum Ruelenspark (op wandelafstand) kan er elke middag een warme maaltijd genuttigd worden (op voorhand te bestellen).

Mag u eigendommen hebben ?

De huurprijs is niet afhankelijk van het inkomen. U mag beschikken over eigendommen.

Om hoe laat moet u binnen zijn of tot hoe laat mag u bezoek ontvangen ?

De toegangsdeuren tot het Molenhof zijn steeds gesloten.  Bewoners hebben een eigen sleutel.  Zij kunnen dus ten alle tijden de residentie verlaten of betreden.  Bezoek dient zich steeds via de parlofoon aan te melden bij de bewoner.  Er zijn dus geen bezoekuren.  We vragen wel om de privacy en de rust in het Molenhof te respecteren.